شعر شریعتی

گاهی گمان نمیکنی ولی میشود ،

گاهی نمی شود که نمی شود!

گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست!

گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود!

گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست!

گاهی تمام شهر گدای تو می شود!!!

< شریعتی >

کودکان امروز وارثان فردای انقلاب هستند.



کودکان امروز وارثان فردای انقلاب هستند.

ادامه نوشته

آری خداست ! و تنها خداست که سرچشمه تمام علوم است.

آری خداست !
و تنها خداست که سرچشمه تمام علوم است.

تاثیر صوت قرآن بر کاهش اضطراب

تاثیر صوت قرآن بر کاهش اضطراب

ادامه نوشته

ساخت موشک آبی به همراه سکوی پرتاب

مهدی



ساخت موشک آبی

 به همراه سکوی پرتاب

ادامه نوشته

آزمون عملکردی چیست؟

آزمون عملکردی چیست؟

آزمون عملکردی، آزمون بسیار معتبری است که تأکید بر فرآیندهای یادگیری فراگیر در سطوح مختلف تحصیلی دارد. استفاده از این شیوه در بخش دانش آموزان بسیار تازه است و دلیل اصلی توجه به این نوع سنجش را « علاقه ی روز افزون به استفاده از اصول روانشناسی شناختی در کلاس درس و نیاز به پرورش فرآیندهای عالی فکری و مهارتهای تفکر انتقادی دانسته اند.» (ثرندایک و همکاران، 1991)[1]

 

ادامه نوشته

عکس علمی

توضيح عکس: مرکز جرم بعضي اجسام مثل کره يا مکعب و... در مرکز آنها قرار دارد. ولي مرکز جرم بعضي از اجسام در خارج از آن جسم قرار دارد. در اين آزمايش با استفاده از خلال دندان و چنگال تعادل را در راستاي مرکز جرم چنگال ها که نوک خلال دندان است، به وجود آورديمتا گشتاو دو طرف اين نقطه با هم برابر شود.

 

 

توضيح عکس: تصوير مخلوط آب و روغن را نشان مي دهد. مي دانيم که آب در روغن حل نمي شود و سعي شده در تصوير اين پديده به نمايش درآيد. قطرات روغن بر روي آب شناور مانده اند و مانند يک عدسي همگرا عمل کرده و باعث شده اند حاشيه بيروني سايه قطرات تاريک تر و حاشيه بيروني سايه قطرات روشن تر به نظر برسند.

 

توضيح عکس: فشارهواي داخل بطري نوشابه مانع از يخ زدنش مي شود در حالي که دماي لازم براي يخ زدن نوشابه وجود دارد. دقيقاً کاري که زودپز مي کند اينجا برعکس شده و فشار هوا نقطه ي انجماد را پايين تر آورده و با باز شدن در نوشابه فشار هواي بالاي آن کاهش يافته و نوشابه يخ مي زند.

توضيح عکس: ضخامت حباب در قسمت هاي مختلف آن متفاوت است نور به هنگام برخورد به سطح بيروني و سطح داخلي آن بازتاب مي شود. اما از آنجا که نوري که از سطح بيروني بازتاب مي شود و نوري که از سطح داخلي بازتاب مي شود فاصله هاي متفاوتي را تا رسيدن به چشم ما طي کرده اند در نتيجه بعضي از فرکانس هاي آن به علت اختلاف مسافت طي شده حذف شده اند و حباب به رنگ هاي مختلف ديده مي شود.

  

 

توضيح عکس: دليل اصلي پديده شکست نور تغيير سرعت نور در محيط هاي شفاف مختلف مي باشد. هرگاه پرتو نوري به طور مايل از محيط شفافي وارد محيط شفاف ديگري شود هنگام گذشتن از سطح جدايي مي شکند. هنگامي که نور از محيط آب وارد محيط هوا مي شود از خط عمود دور مي شود و به نظر مي رسد از نقطه اي با عمق کمتر آمده است.

توضيح عکس: کشش سطحي آب که ناشي از نيروي هيدروژني بين مولکول هاي آب درسطح ان است علاوه بر اين که اين اجازه رابه آب مي دهند که بتواند اجسام نازک مانند يک تيغ ريش تراشي و يا يک سوزن و يا يک پشه را عليرغم جرم حجمي بيشتر درسطح خودنگه دارند موجب مي شود که اگر شا خه اي مانند شاخه ي عکس با سطح آب تماس پيدا کند و سپس بخواهد از آب جدا شود آب تا فاصله ي چند ميليمتري از سطح خود همراه با شا خه کشيده شود.

 

توضيح عکس: نمونه اي از پديده ي نيروي چسبندگي سطحي بين مولکول هاي آب و شيشه (ليوان). هنگام مايل کردن ليواني پر از آب تا حدي که آب از آن خارج شود به دليل قويتر بودن نيروي چسبندگي سطحي بين مولکول هاي شيشه و مولکول هاي آب نسبت به نيروي جاذبه زمين آب تا انتهاي ليوان از بدنه ليوان پايين مي آيد و در ته ليوان به علت نيروي چسبندگي در همان امتداد قبلي از ليوان جدا نمي شود و مولفه اي افقي نيز پيدا کرده و سپس از ليوان جدا مي شود.

 

توضيح عکس: دو پديده در يک عکس: 1- به دليل اثر دوپلر ، طول موج ايجاد شده توسط چوب در سمت چپ بلندتر از سمت راست است. 2- شاخه فرو رفته در آب به علت پديده شکست نور شکسته به نظر مي رسد.

 

توضيح عکس: عکس در فاصله کانون عدسي و مرکز عدسي قرار دارد در نتيجه تصويري بزرگتر وارونه و مجازي تشکيل شده است.

  

 

توضيح عکس: اين تصوير انتقال حرکت را نشان مي دهد.انرژي پتانسيل ذخيره شده در اجسام به انرژي جنبشي تبديل مي شود و باعث مي شود اجسام روبه روي آن ها سقوط کنند.

 

 

توضيح عکس: خميدگي نور با انداختن نور ليزر از حفره اي که آب از آن بيرون مي ريزد. نور ليزر در باريکه ي آب به طور متوالي شکسته مي شود(زاويه آن از زاويه حد بيشتر است و دوباره بازتاب مي شود) و به نظر خميده شده و به انگشت من بر خورد مي کند.

 

توضيح عکس: آپارتمان دافعه، حلقه هاي آهنربا که روي هم بدون هيچ پايه اي قرار گرفته اند و تنها ستون نگهدارنده آنها نيروي مغناطيسي است و ماژيک درون آن فقط جهت پراکنده نشدن آهنرباها است.

 
 

توضيح عکس: دو انعکاس از يک عدسي. سطح بالايي عدسي در نقش يک آينه محدب عمل کرده و تصويري کوچکتر و مستقيم از پنجره به وجود آورده است. سطح زيري عدسي نيز مانند يک آينه مقعر عمل کرده و تصويري مستقيم و کوچکتر از پنجره تشکيل داده است.

  


 

توضيح عکس: دو پديده فيزيکي در مورد نور در يک عکس. تصوير ليواني که بر روي آينه قرار گرفته است به دليل بازتاب نور است و ليوان پراز آب که ته آن به دليل شکست نور از ارتفاع پايين معلوم است.

  

 

توضيح عکس: نور در هنگام برخورد با يک ليوان پر از آب در يک نقطه متمرکز مي شود و ليوان آ ب مانند يک عدسي محدب عمل مي نمايد.

 

توضيح عکس: زيبابين نور را در جهات مختلف به طور مستقيم بازتاب مي دهد و تصاوير زيبا شبيه به هم را به صورت قرينه به وجود مي آورد.

 

 

توضيح عکس: به دام انداختن نور، عکس مربوط به طرح ساده از بازتابش کلي آب درون باريکه اي از آب جاري مي باشد. اساس کار به اين صورت است که نور لامپ جاسازي شده در پشت محفظه ي آب، داخل آن (محفظه) را روشن کرده و با خروج باريکه ي آب از سوراخ جلوي محفظه نور نيز از اين سوراخ خارج مي شود ولي در برخورد با ديواره ي باريکه در درون باريکه بازتاب کلي مي شود. بازتاب هاي کلي متوالي که در ديواره ي باريکه مشخص اند نور را در امتداد مسير باريکه منتقل کرده و در فضاي تاريک آزمايشگاه لکه اي نوراني در محل به زمين رسيدن باريکه آب ديده خواهد شد. در اين محل ديگر بازتابش کلي انجام نشده و نور به دام افتاده از آب خارج مي شود.

 

 

توضيح عکس: اين عکس فشار ناشي از دست را که بر سطح پتو وارد شده است به خوبي نشان مي دهد. اثر دست به دليل روشن تر ديده مي شود که پرزهاي پتو به طور منظم در يک جهت قرار گرفته اند و پرتوهاي نور را به طور منظم در يک جهت پراکنده مي کنند. 



معرفی ده سنگ قیمتی

معرفی ده سنگقیمتی

 

http://inounojewelry.com/N_91_1_%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%DB%8C.aspx

جدال دیدنی رتیل با مار

http://www.aparat.com/video/video/one/videohash/NYbcV/setdata/xml

بیماری آلبینسم ‏ (به انگلیسی: Albinism) یا زالی

آلبینسم ‏ (به انگلیسی: Albinism) یا زالی بیماری است که به دلیل عدم تولید رنگدانه، رنگ پوست و موهای این بیماران سفید می باشد و از طرفی شبکیه چشم این بیماران به نور خورشید حساس است و مبتلایان مشکل دید در روز دارند. همچنین احتمال آفتاب سوختگی در آنان زیاد است. این بیمای ژنتیکی مختص به انسان نیست و در تمامی گونه هایی که دارای رنگدانه هستند وجود دارد.

ادامه نوشته

گرینلند تکه ایی جدا شد از ابر قاره لورازیا

ادامه نوشته

باروری ابرها

ادامه نوشته

تناقضات تئوری تکامل

ادامه نوشته

مجموعه سؤالات 4 گزینه ای کنکورهای سراسری به تفکیک فصل و پایه

به نام خدای مهربان

مجموعه زیر مربوط به سؤالات 4 گزینه ای کنکورهای سراسری , آزاد، سنجش، گزینه 2 و .... 10 تا 15 سال اخیر به تفکیک فصل و پایه برای استفاده دانش آموزان محترم و دبیران زحمتکش می باشد.

این مجموعه  به صورت تدریجی کامل خواهد شد.

 

با توجه به اینکه پاسخنامه سؤالات در پایان هر فصل قرار داده می شود دانش آموزان محترم ابتدا بدون توجه به پاسخنامه به سؤالات پاسخ داده و در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.

با تشکر

مدیر سایت

 

                                      کتاب زیست شناسی و آزمایشگاه 1 دوم تجربی

                                         به روزآوری همه فصول زیست دوم در آدر 92

رديف

توضيحات

دانلود

 حجم

1

سؤالات کنکور مربوط به فصل 1   cheeky

کلیک کنید

156 KB

2

سؤالات کنکور مربوط به فصل 2   cheeky

کلیک کنید

219 KB

3

سؤالات کنکور مربوط به فصل 3   cheeky 

کلیک کنید

479 KB

4

سؤالات کنکور مربوط به فصل 4   cheeky

کلیک کنید

636 KB

5

سؤالات کنکور مربوط به فصل 5   cheeky

کلیک کنید

423 KB

6

سؤالات کنکور مربوط به فصل 6   cheeky

کلیک کنید

762 KB

7

سؤالات کنکور مربوط به فصل 7   cheeky

کلیک کنید

414 KB

8

سؤالات کنکور مربوط به فصل 8   cheeky

کلیک کنید

454 KB

 

 

                                        کتاب زیست شناسی و آزمایشگاه 2 سوم تجربی

                  به روزآوری همه فصول زیست سوم در دیماه 92

رديف

توضيحات

دانلود

حجم

1

سؤالات کنکور مربوط به فصل 1         angel

کلیک کنید

643 KB

2

سؤالات کنکور مربوط به فصل 2         angel

کلیک کنید

735 KB

3

سؤالات کنکور مربوط به فصل 3         angel

کلیک کنید

454 KB

4

سؤالات کنکور مربوط به فصل 4         angel

کلیک کنید

748 KB

5

سؤالات کنکور مربوط به فصل 5         angel

کلیک کنید

511 KB

6

سؤالات کنکور مربوط به فصل 6         angel

کلیک کنید

465 KB

7

سؤالات کنکور مربوط به فصل 7         angel

کلیک کنید

439 KB

8

سؤالات کنکور مربوط به فصل 8        angel

کلیک کنید

1196 KB

9

سؤالات کنکور مربوط به فصل 9        angel

کلیک کنید

619 KB

10

 سؤالات کنکور مربوط به فصل 10     angel

 کلیک کنید

 326 KB

11

سؤالات کنکور مربوط به فصل 11      angel

  کلیک کنید 379 KB

 

 

 

                            کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی

 

رديف

توضيحات

دانلود

حجم

1

سؤالات کنکور مربوط به فصل 1

کلیک کنید

246 KB

2

سؤالات کنکور مربوط به فصل 2

کلیک کنید

221 KB

3

سؤالات کنکور مربوط به فصل 3

کلیک کنید

185 KB

4

سؤالات کنکور مربوط به فصل 4

کلیک کنید

184 KB

5

سؤالات کنکور مربوط به فصل 5

کلیک کنید

352 KB

6

سؤالات کنکور مربوط به فصل 6

کلیک کنید

238 KB

7

سؤالات کنکور مربوط به فصل 7

کلیک کنید

239 KB

8

سؤالات کنکور مربوط به فصل 8

کلیک کنید

385 KB

9

سؤالات کنکور مربوط به فصل 9          wink

کلیک کنید

KB 439

10

 سؤالات کنکور مربوط به فصل 10

 کلیک

 --

11

سؤالات کنکور مربوط به فصل 11

  کلیک  --

توضیح عکس روی جلد علوم هفتم مثلث آرتمیا-فلامینگو-دریاچه ارومیه

 

مثلث آرتمیا-فلامینگو-دریاچه ارومیه

ادامه نوشته

سیستم لیمبیک

 Limbic system

ادامه نوشته

تاثر گاز اتیلن بر گیاه

ادامه نوشته

تاثیر فلوراید بر روی دندان و چگونگی اثر ضد پوسیدگی  آن

ادامه نوشته

جهت یابی در روز و شب

Drawing: Figure 18-1. Shadow-tip method

ادامه نوشته

300 میلیون سال پیش کره زمین چگونه بود؟/ تهران بندری در کنار اقیانوس!

 
بر اساس نقشه ای که اخیراً از کره زمین در سیصد میلیون سال پیش منتشر شده است، یک تکه بزرگ از ایران کنونی، که شامل شهرهایی مثل تهران و قم و مشهد می شد، از سمت شمال با کشورهای افغانستان و ترکمنستان هم مرز بود و از بقیه جهات به دریای خزر و اقیانوس ختم می شد.
عصر ایران؛ صدرا محقق - ایرانی را تصویر کنید که پایتختش تهران با ساحل اقیانوس تنها چند دقیقه فاصله داشته باشد. یا برای رسید از تهران به تبریز باید از صدها کیلومتر دریا گذر کرد. اصفهان و شیراز و خلیج فارس هم در خوش بینانه ترین حالت 5 هزار کیلومتر از مرکز کشور دور باشد.
ادامه نوشته

نقشه گسلهای فعال ایران , نقشه نواحی لرزه خیز و گسلهای موجود در پهنه ایران مرکزی

جهت دیدن نقشه  گسل ها در سایز بزرگ بر روی آنها کلیک نمایید


نقشه گسلهای فعال ایران با مقیاس 1:2500000

 

 

 


نقشه نواحی لرزه خیز و گسلهای موجود در پهنه ایران مرکزی


- منبع، پورتال آسمونی  http://www.asemooni.com/help/iran-faults-map#ixzz3mrQDwn00

نقشه های ماهواره ای از خلیج فارس و تنگه هرمز

 

نقشه های ماهواره ای از خلیج فارس و تنگه هرمز

سایت اصلی

ادامه نوشته

سایت های مورد استناد برای نقشه های زمین شناسی

http://www.ngdir.ir/GeoportalInfo/PSubjectInfoDetail.asp?PID=443

پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور

http://www.mapshop.ir/thegroup/%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87%20%D8%AA%D9%88%D9%BE%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A%20%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86#sthash.TBprVSPR.FpFwknjn.dpbs

نقشه توپوگرافی ایران

http://www.irangeomorphology.ir/page.php?slct_pg_id=110&sid=1&slc_lang=fa

انجمن ژئومورفولوژی

ساعت آفتابی و طرز ساخت آن

ساعت آفتابي ساخته و نصب شده در محوطه اداره آموزش و پرورش ناحيه 1 شهرري

ادامه نوشته

تصاوير انواع حركت ورقه هاي سنگ كره

تصاوير انواع حركت ورقه هاي سنگ كره

ادامه نوشته

نرم افزار مشاهده اجرام آسمانی، با بزرگترین   تلسکوپ های جهان

ادامه نوشته

معلمی را تمام کرد

برای شاد کردن دل یک کودک، لازم نیست یک شهر را تعطیل کنیم

ادامه نوشته

نمونه سوال زیست اول دبیرستان

نمونه سؤال پایانی اول « دیماه»

 

 

نمونه

دانلود

حجم

نمونه 1

کلیک کنید

78KB

نمونه 2

کلیک کنید

95KB

نمونه 3

کلیک کنید

77KB

نمونه 4

کلیک کنید

87KB

نمونه سوال زیست سال دوم تجربی

نمونه سؤال پایانی اول « دیماه»

نمونه

دانلود

حجم

نمونه 1

کلیک کنید

72KB

نمونه 2

کلیک کنید

82KB

نمونه 3

کلیک کنید

74KB

نمونه 4

کلیک کنید

84KB

غلات مغناطیسی

غلات مغناطیسی

غلات مغناطیسی

ادامه نوشته